Mar 21, 2011

Kemuncak Adik-adikku

Korang tengok xprogram Adik-adikku yg kini sdg hangat ditayangkan di TV1? Actually program ni sebenarnya satu program realiti tv yg bertujuan mencungkil bakat kanak2 di Malaysia, bersesuaian dgn temanya iaitu "Menimba Ilmu Sambil Bergembira". Rancangan ni berkonsepkan hiburan pendidikan telah berjaya menarik hampir kira2 sejuta penonton pada siaran langsung pertandingan akhir musim pertama. Dalam kategori rancangan realiti, Adik-adikku telah tercalon dalam Anugerah Seri Angkasa baru2 ini. Fuh! Cayalah!

Aku sebenarnya hanya baru tgk rancangan ni start musim ke-2. Bukan apa, time rancangan ni ditayangkan, waktu tu aku cuti semester. So, tiap2 petang tgkla rancangan ni. Best jugak aku tengok. Bila difikir2kan balik, aku pon xmampu nak berpidato macam diorang. Siap dgn membaca ayat2 suci al-Quran lagi. Memang aku respek giler la kat diorang semua.

Kalau korang nak tahu, inilah pemenang Adik-adikku musim pertama, iaitu adik Muhammad Wajih Zakwan Hanif.

Aku tertanya2 siapa pulak yg jadik juara utk musim kali ni. Ini kerana seramai 7 orang peserta yg layak ke peringkat akhir.

Ini antara 16 peserta Adik-adikku musim ke-2.
Muhammad Abdussalam Mohd Nidzomuddin.
Amir Hamzah Hizir.
Isma Amirrul Ismail.
Khair Najmi Mohd Khair.
Muhammad Amirul Munir Azlin.
Muhammad ’Ammar Mukhlis Abd Mohsin.
Muhammad Zakiy Najdee Shahirul.
Zaid Najmuddin Zul Akmal.
Amira Nursyahira Azli.
Iffah Ahmad Hilmi.
Najahatus Solehah Rapihi.
Normarina Misuari Baharodin.
Nur Jannati Syakirin Ramli.
Raudhatus Syamimi Harun
Siti Nur Alia Safri.
Syafiqah Fasiha Ahmad Safri.
Yang nama2 aku higlightkan warna merah tu berjaya ke peringkat akhir. 7 orang kesemuanya.
Huh! Aku xsabar nak tgk! Tapi ada kelas malam ni, pukul 8 sampai pukul 10. Harap2 sempat tgk Adik-adikku.

Pentas Akhir Adik-adikku
Tarikh: 21 Mac 2011
Masa: 9 malam
Tempat: Dewan B, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC)
Siaran: TVI

p/s: Sebahagian maklumat ini diketip dari:
http://cintaitumisteri.blogspot.com
http://www.iklan-mudah.com
http://www.islam.gov.my

No comments :