Apr 7, 2011

Banyak kerja + xde masa + penat = PENGSAN???


Fuhh!!! Hr ni aku ada test bahasa German. Start  kul  2 ptg. Xaula aper yg akan masuk lam kertas soklan 6t. Aku harap kali ni soklan2 senang jer la yg masuk! Aku rs bnyk sgt kerja yg kena buat lam minggu ni(pening betul...). Subjek utk sem 2 ni agak kritikal. Yang paling memeningkan adalah subjek Ordinary Differential Equation(ODE). Mmg susah betul aku nk paham topik2 lam ODE ni. Tiap2 kali wat kuiz, cmfrm ade jer jawapan yg xdiisi penuh. Bukan xcukup masa, tapi mmg xbleh buat. Knaper?  Sbb xpaham la. Aku dah berkali2 rujuk buku rujukan. Tapi lagi teruk. Buku tu makin buat aku pening kepala. Berjela2 ayat lam tu, tapi contoh jalan pengiraan ckit. Aku try nk gne buku rujukan lain, tapi lecturer aku xbg. Dengan alasan, soklan2 kuiz, assignment n final exam akan dirujuk lam buku tu. Arrgghhh!!! Aku xpaham!

Test German ni lagi satu. Xtau la per yg jadik 6t. Aku dah study ckit tadi. Harap2 bleh buat. Ptg 6t aku kne present kat classmates aku sinopsis cerita yg lecturer aku bagi. Citer tu xlah pnjg sgt. Tapi nk paham tu 'berat' ckit. Baru tadi aku baca cter tu sampai habis. Lecturer aku bg teks yg pnjgnya lbh kurang 1200 patah perkataan. So, kalau de perkataan yg xpaham tu terpaksala bukak dictionary. Kalau xbukak, mcm mana nk tau kan?
Malam ni plak aku de kelas Electric and Electronics. Nasib baik la subjek ni sng sket nk skor. Tapi malam ni de kuiz plak! Nampaknya aku kne btul2 paham la ape topik yg akan diajar mlm ni. Sbb kuiz tu berkaitan ngn topik yg diajar mlm tu. Lps abis kelas mlm ni aku ingt nk sambung buat assignment ODE yg sememangnya tak mudah.

Pagi esk plak aku xde kls. Kelas waktu ptg jer. Tu pon kls ODE. Petang2 kelas ODE?? Bleh pengsan ni! Lps kls tu, aku masih blum bebas lagi. Keesokannya aku de kls ODE lagi. Kls kali ni mmg cmfrm ada kuiz n mmg cmfrm de jwpn yg xlengkap.
Hari sabtu? Hari sabtu mmg xde kls. Tapi de ujian latihan kecergasan diri. Mmg wajib hadir. Kalau x, xder markah la jwbnya.

Mmg minggu ni bakal menjadi minggu yang sungguh memenatkan. Banyak perkara yg kena buat. Tidur pon dah kurang sekarang. Xcukup masa. Tapi aku harap hasilnya berbaloi la dgn apa yg aku lalui selama ini. Jgn risau oii!!! Harapan masih ada. Cuma USAHA itu perlu sentiasa ada di sisi. Perlu konsisten. Jgn hangat2 tahi ayam jer. Buat biar sampai ke akhir! USAHA n FIGHTING!!!

No comments :