Apr 4, 2011

Kpop menakluki Malaysia!!!


Korang tgk x Anugerah Bintang Popular Berita Harian(ABPBH) 2010 malam tadi? Aku sbnrnya malas la nk tgk. Bukan apa, aku kurang skit follow hiburan Malaysia ni. Kenaper? Hbs tu aku mostly follow hiburan Kpop! Tapi coz mlm tadi xde keje nak buat(assignment da ciap!), aku tgk la ABPBH ni kat TV. Just nak tau saper yg menang malam tu. So, aku pon tgk dari awal sampai la akhir.

Hmm...pada pendapat aku, anugerah kali ni lbh kurang sama jer cam yg  lps2. Xbnyk perubahan. And aku just terfikir2 mlm tu, knaper asyik2 artis kita ni nyanyi lagu sama bila buat persembahan. Xde lagu baru ker yg nk dinyanyikan? Bukan tujuan aku nk mengkritik hiburan kita ni, tapi mmg benda tu dh jadi kenyataan. Bosan gak ar ble tgk lagu2 sama yang dinyanyikan.

Aku nk amik contoh terdekat : hiburan Kpop. Artis2 diorang selalunya akan nyanyi lagu2 baru bila berada kat ats pentas. Mana xnya, tiap2 bulan ade jer single baru yang dikeluarkan! Mmg hebat betul.

Tentang ABPBH ni, untuk korang yg xsmpt nk tgk, kat cni aku listkan senarai calon2 yang menang malam tu.

Artis Komedi Lelaki Popular
1. Along
2. Angah
3. Johan
4. Nabil Ahmad
5. Zizan

Artis Komedi Wanita Popular
1. Didie Alias
2. Kenchana Dewi
3. Noorkhiriah
4. Raja Azura
5. Sharifah Shahirah

Artis Baru Lelaki Popular
1. Daus
2. Maulana
3. Shah Jaszle
4. Shahir
5. Sharnaaz Ahmad

Artis Baru Wanita Popular
1. Adira
2. Ana Raffali
3. Mizz Nina
4. Nur Syuhaida @ Dottie
5. Nurul Elfira Roy

Penyanyi Nasyid Popular
1. Hijjaz
2. In Team
3. Mirwana
4. Rabbani
5. Raihan

Artis Berkumpulan Duo/Berkumpulan Popular
1. Ana Raffali/Sohaimi Mior Hassan/Altimet
2. 6ixth Sense
3. Azlan & The Typewriter
4. Bunkface
5. Meet Uncle Hussain

Penyanyi Lelaki Popular
1. Aizat
2. Anuar Zain
3. Black
4. Faizal Tahir
5. Shahir

Penyanyi Wanita Popular
1. Adira
2. Alyah
3. Ana Raffali
4. Stacy
5. Yuna

Pelakon Filem Lelaki Popular
1. Aaron Aziz
2. Bront Palarae
3. Remy Ishak
4. Shaheizy Sam
5. Syamsul Yusof

Pelakon Filem Wanita Popular
1. Diana Danielle
2. Lisa Surihani
3. Liyana Jasmay
4. Maya Karin
5. Scha Alyahya

Pelakon TV Lelaki Popular
1. Aaron Aziz
2. Ady Putra
3. Fizz Fairuz
4. Remy Ishak
5. Shaheizy Sam

Pelakon TV Wanita Popular
1. Fasha Sandha
2. Noorkhiriah
3. Lisa Surihani
4. Scha Al-Yahya
5. Tiz Zaqyah

Pengacara TV Lelaki Popular
1. Ally Iskandar
2. Awal Ashaari
3. Aznil Hj Nawawi
4. Jimmy Shanley
5. Zizan

Pengacara TV Wanita Popular
1. Cheryl Samad
2. Fara Fauzana
3. Nurul Syuhada
4. Raja Azura
5. Sharifah Shahirah

Penyampai Radio Lelaki Popular
1. Aznil Hj Nawawi
2. Faizal Ismail
3. Halim Othman
4. Kieran
5. Salih Yaakob

Penyampai Radio Wanita Popular
1. Abby Fana
2. Fara Fauzana
3. Linda Onn
4. Raja Azura
5. Sharifah Aleya

Anugerah Artis Mobile : 6ixth Sense

Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat : Dato' Rosnani Jamil

Bintang Paling Popular ABPBH 2010 : Shaheizy Sam(126,168 undian)

Nama2 yg aku highlight warna merah tu adalah pemenang2. Tahniah kepada yang berjaya. Dan kepada yg kurang bernasib baik tu, tahun dpn bleh cuba lagi.

Korang mesti perasan kan title entry aku kali ni : Kpop menakluki Malaysia!!!
Korang mesti nk tahu knaper aku cakap cam ni kan? Ini sebab malam tadi, pada saat lagu penutupan oleh Dato' Siti Nurhaliza, kedengaran seolah2 bunyi lagu kpop jer. Pastu aku pon dgr la ngan teliti n mmg betul! Dato' Siti nyanyi lagunya, iaitu Seindah Biasa, tapi ditambah ngan versi lagu Kpop, iaitu lagu Nobody yang Wonder Girls nyanyi! Bayangkan! Artis nombor 1 kita nyanyi versi lagu Kpop! Ni mmg menunjukkan Kpop semakin membolosi pasaran muzik Malaysia! Hebat betul!

Oklah. Apa2 pon aku harap industri hibuaran kita makin berkembang setanding ngan Kpop (tapi aku still minat Kpop)! Fighting!!!

No comments :