Jun 2, 2011

Selamat datang, [SUPER]JUNIOR!

Hari pertama HSK(Hari Suai Kenal) da pon berakhir. Personally, aku rs ni satu prmulaan yg baik. Masalah tu mmg la ada, tp just small problem n mslh tu dapat diatasi dgn pantas.

Pendaftaran waktu pagi tu mmg sibuk gler. Kul 8 pagi da ramai students n parents yg datang. So, aku yg bertindak sebagai Unit Teknikal dan Siaraya sememangnya perlu datang seawal yg mungkin di Kompleks Sukan. Lps mandi, aku terus datang lam kul 7.15 pagi tanpa sarapan. Nak rush la katakan. Bila start daftar, mmg time tu la betul2 menguji ketabahan, kesabaran n ketahanan fizikal. Lepas semua alatan n barangan teknikal cam TV LCD, wayar n laptop siap pasang, unit aku xde aper2 perkara pnting yg perlu dibuat. So, waktu free tu aku tolong unit2 laen. Aku tolong Unit Pendaftaran. Aku perlu berdiri ngn rakan seunit aku kat depan pintu masuk Kompleks Sukan. Kitorang perlu tanya setiap student yg nak masuk daftar, sama ada diorang da wat pmbayaran yuran ke blum n kitorang perlu edarkan setiap helai carta flow pendaftaran kpd diorang. Bayangkan seramai 488(anggaran) student yg daftar! So, kitorang perlu wat sedemikian sbnyk 488 kali. Aduhh...letih tu mmg ada! Tapi tu xkesahla...coz aku mmg excited gler time tu. Aku kejar students yg xdpt lagi carta flow tu n bagi kat diorang. Haha...

Memang banyak ragam betul time tu. Xkira students or parents. Soklan yg mmg feymes :
1. Abang, nak tanya, lepas ciap daftar ni perlu pegi mana pulak?
2. Saya blum bayar yuran lagi, apa perlu saya buat?
3. Tandas kat mana?
4. Macam mana nak ke asrama?

Mmg menguji ketabahan tul la time ni. Banyak tul soklan yg ditanya. Tapi nasib baik la most soklan tu aku bley jawab. Yang xbley jawab tu, aku bagi kat kawan aku tolong jawabkan.

Lepas penat berdiri kat luar(dari kul 8.30-10.30 pagi) terpaksa berdiri, aku rehat jap. Pastu sambung balik. Tapi bantu kat dalam plak. Aku perlu pastikan studets kuarkan borang2 yg bendahari mintak. So, tiap2 student aku kena bagitau.

Yang malangnyer, lam kul 1 tgh hari, tiba2 lampu n aircond off n server down. Bergelap la kitorang lam Kompleks Sukan tu. So, sesi pendaftaran terpaksa dihentikan wat sementara. Mmg xbley nak wat secara manual coz lampu off. Tapi xlama lps tu, semua da ok. Lam kul 4.30 ptg, pndftran da abis. Masing2 da kemas barang2.

Hari ni pulak hari ke-2 HSK. Utk hari ni, aku xbnyk terlibat ngn aktiviti ni coz de kelas. So, ahli2 unit aku yg laen take part. Harap2 semuanya berjalan lancar.

1 comment :

eclipsesweet said...

haha.. uat suspen jelaa.. igt ke betol laa nak cakap pasal super junior tadi.. hehe.. tertipu suda..