Sep 13, 2011

Nak buat ape ye???

Hari ke-2 sem 3 kat UMP :

- ntah, aku pon xtahu nak buat aper skrg. Hari ni aku bgn agak lewat. Lam kul 11.30 pagi coz malam tadi tdo pon kul 4 pagi. Bosan gler malam tadi, so nak hilangkan kebosanan tu, aku tgkla movie Diary of A Wimpy Kid 2. Hahaha. Best jugakla citer ni. Time balik rumah cuti rayer aritu sempatla jugak tgk yg first punyer. Kakak aku, Fuzy Zeera la yg mendolod citer tu. Citer ni pasal sorang budak laki, Greg Heffley yg mjalani kehidpn hariannya. Banyak jgkla kisah2 menarik tntg Greg ni. Citer ni adaptasi dpd buku ngan tajuk yg sama oleh Jeff Kinney.

ni versi novel
ni plak versi filem


sumber : wikipedia

- lepas mandi aku terus pegi kafe kat sebelah blok kolej kediaman aku. Aku suke bli makanan kat kafe paling hujung. Kat sana mmg xramai student. So, sng sikit la nk bli makanan. Tadi aku bli nasik putih, ayam goreng, pajeri nanas n air sirap. Total rm3.50. Bleh tahan jugakla makanan n harga kat cni. So, aku tapau wat balik nasik n makan lam bilik sambil ngadap laptop. Xtahu nk buat per so aku baca la brita2 terkini. Biasanya aku akan bukak metro n berita harian on9. Maklumla skrg aku da xtgk tv kat cni. Bilik tv pon aku xthu kat mana. Xde mase nk buat 'lawatan' sekeliling blok ni.

- lam kul 5 ptg nanti kelas aku nak buat jamuan raye ngn junior kat kafe. Hahaha...aku xnak pegi. Xbest la pegi siang2. Kalo wat malam lagi best. Tapi aku tau, malam mmg xseswai coz xde safety. Ni tempat baru bukak. 'HARD' lagi. Xkan la nk buat bising malam2...kang xpasal2 ader jer yg kene histeria. Harap diorang xmarah aku nanti...

- Malam 6t ingat nk study sket utk persediaan kelas esok. Buku2 xde lagi nk bace. So, ingt nk cari lam lam internet jer. Aku nk skor utk sem ni. Xnak jadik cam sem sblm ni. Truk jgk la result aku berbanding sblmnnya. So, nak xnak, terpaksala bertungkus-lumus dari skrg. Jgn tunggu sampau nasik jadik bubur. Last2 minit baru nk serius. Huhuhu...harap2 sem ni jauh lebih baik dpd sem lepas. HOPE!!!

1 comment :

Azhafizah MN said...

fiza xsempat nk tgk lg muvee ni..novel pon xsempat bace yg 'the last straw' tu warne hijau..huhu..tp best kn