May 4, 2012

Dieser Weg - Xavier Naidoo - Memori lama muncul kembali.


Bila dengar lagu ni, teringat pulak pengalaman yang betul2 berharga tahun lepas. Time tu kalau tak silap aku dalam bulan puasa. Aku dengan classmates ada kelas intensif, macam kelas tambahan la. Kelas tu untuk subjek Bahasa German. Kelas tu start sebelum bulan puasa lagi dan abis just a couple of days sebelum raya.

Bila fikir2 balik, memang best belajar time tu. Walaupun penat, normallah kan sebab kelas start pukul 8 pagi sampai 6 petang, rehat time tengah hari je. Yang penting kelas tu best. Banyak benda baru yang aku belajar. Topik2 lama pun belajar balik utk lebih paham.

Lagu kat atas tu lecturer aku yg introduced. Time dekat nak abis intensif and somewhat, kitorang rasa macam stress sikit belajar. Mula2 dengar lagu ni, aku tak rasa apa2 sebab tak paham sangat lirik tu. Tapi bila dengar banyak kali, feel tu datang sendiri. Salah satu mesej lagu ni, semua benda dalam hidup kita tak selalunya mudah. Senang cakap perjalanan hidup kita ni tak mudah, banyak halangan, rintangan yang mesti kita tempuhi.

So, memang lagu ni kena sangat la dengan situasi kitorang time tu. Sampai sekarang lagu ni terngiang2 kat telinga aku.

1 comment :

Ardini Izzati said...

Bagus jugak lagu ni. Boleh jadi santapan telinga ni :)