Jul 1, 2012

Mereka dan Kelekatu.

Dulu aku pernah citer pasal kelekatu dalam entri ni:
Tadi tengah duk explore citer Upin & Ipin, jumpa pulak citer pasal kelekatu.


Apa yang menariknya cara diorang atasi masalah kelekatu ni yang masuk dalam rumah. Yelah biasanya kalau kelekatu masuk dalam rumah, kita mesti tutup lampu sebab kelekatu ni tertarik kat cahaya. Cara diorang lain pulak:
1. Diorang tutup lampu lain dan biarkan satu lampu je bukak. Pastu letak besen yang ada air kat bawah lampu tu, jadi ada pantulan kat situ. Kelekatu pun pergi la kat pantulan tu dan terkena air.
2. Jarjit cuba jadik Ultraman tapi makin banyak kelekatu masuk(sebab tak tutup lampu).
3. Fizi guna raket badminton pukul kelekatu.
4. Ehsan pasang kelambu, jadik kelekatu tak kacau dia.

Lawak betul la diorang ni. Tapi takpe, asalkan cara diorang ni efektif.

No comments :