Aug 13, 2012

1st kad raya aku dapat dari kawan aku.

Kenal lagi ke tak kad raya? Kan sekarang dah makin canggih. Tak heran la kan kalau ada yang tak tahu ape tu kad raya kan? Tapi ada ke?

Kad raya tu kad yang diberi sempena hari raya. Biasanya untuk ucap selamat hari raya dan mohon maaf. Kad raya ada pelbagai warna, bentuk dan kata-kata.

Mungkin sekarang dah kurang yang guna pakai kad raya ni. Mungkin lebih mudah sampaikan ucapah melaui gadget elektronik yang canggih-manggih.

Dulu kecik-kecik selalu jugak hantar, terima kad raya ni. Perasaan tu berbeza. Rasa benda yang kita tulis manually tu lebih bermakna.

Aku pun tak hantar lagi kad raya. Minggu ni memang dah tak sempat nak hantar. Kalau hantar pun mesti dapat lepas raya.

1 comment :

adibahfaizah said...

zaman dah moden ni, payah nak dapat kad raya, kan.
kad raya ni ada sentimental sikit :)