Nov 1, 2012

Yang Indah Hanya Mimpi tergantung. Ada novel seterusnya ke?

Tepat hari khamis lepas aku dah habis baca novel Yang Indah Hanya Mimpi karya Sharifah Abu Salem. So? So, inilah kali pertama aku baca novel cinta sampai habis. 900 lebih m/s pulak tu. Aku just baca sinopsis mana-mana novel cinta sebelum ni. Kalau rajin sikit tu baca bab 1 je. Pastu tinggal. Bukan bosan. Takde feel nak terus baca(aku ni bukan kaki novel). Tapi bila baca novel Yang Indah Hanya Mimpi, habis je satu bab, terus nak baca bab seterusnya. Excited nak tahu kisah lepas tu. Lagipun kat TV1 ada drama Trilogi Cinta 2. Adaptasi novel ni. Nak tengok jugak pelakon yang lakonkan watak dalam novel ni. Menjadi ke tak.

Yang menariknya bila baca sampai habis, ada lagi masalah yang tak selesai:
1. Anuar marahkan Ji dan Seha. Bila nak berbaik?
2. Tak tau kisah selanjutnya antara Sharifah Yasmin dan Putera Qatar.
3. Betul ke Badrul nak bertunang dengan Sharifah Yasmin? Seha macam mana? Tak nak rujuk balik ke?
4. Dan yang paling penting, Mak Nab masih lagi tak tau Lukman tu anak Sharul, bukan anak Badrul!

Aku tertanya-tanya ada lagi ke sambungan novel ni? Larat lagi ke pengarangnya nak sambung lagi? Tapi tak mustahil kalau novel ni ada sambungan.


p/s: sambil tulis sambil tengok Trilogi Cinta 2 kat TV1.

No comments :