Dec 10, 2014

STAGG oh STAGG! Pusing2 bandar Pekan, jumpa jugak surat khabar!

Tujuan asal hari ni nak cuci gigi kat klinik gigi Pekan. Tapi sebab ramai buat appointment nak operate gigi, aku terpaksa tunggu lama. Nombor giliran dah ada. Mintak izin nurse nak keluar kejap sebab malas nak duduk lama2 situ.

Mula2 ingat nak pergi JPN (Jabatan Pendaftaran Negara) Pekan nak amik ic baru buat. Tapi singgah kat kedai2 tepi jalan sebab nak cari Harian Metro yang dua hari lepas (8 Disember). Tanya uncle chinese. Dia cakap ada. Lepas bayar, aku belek2 muka surat. Nasib baik ada. Aku just nak dapatkan artikel pasal STAGG (Pasukan Tindakan Khas Anti Maksiat, Judi dan Gangsterisme) dalam surat khabar tu. Hari tu baca Harian Metro online, artikel tak lengkap (http://www.hmetro.com.my/node/14550). Tu pasal cari jugak surat khabar kat kedai.

Punya gigih cari surat khabar.
Lalu depan balai polis Pekan. Pelik jugak. Setahu aku ade satu je balai polis Pekan. Kat sebelah hotel Ancasa Royale. Tengok sign board baru perasan. Rupa2 nya pejabat bahagian siasatan jenayah narkotik. Sebelum ni dah banyak kali lalu, tapi tak perasan. Ingatkan ada dua balai polis.

Nampak macam dah lama cawangan ni beroperasi kat sini.
Lepas amik ic kat JPN, rasa nak pulak jalan2 kat Muzium Sultan Abu Bakar. 3 tahun tinggal kat Pekan, ni first time pergi muzium ni. Kekangan masa mungkin. Entri seterusnya aku cerita.

Bayar kat kaunter RM4 (untuk dewasa) baru boleh pusing2 dalam muzium.

2 comments :

ijad said...

salam ziarah

Sang Pujangga said...

@ijad
Salam ziarah dibalas. Terima kasih sudi singgah.